Γερμανικά: Πώς να βελτιώσεις την ικανότητα σου στο γραπτό λόγο.


Πόσα χρόνια πρέπει να ζεις σε μια ξένη χώρα ώστε να μπορείς να διαβάσεις άνετα μια εφημερίδα, ένα περιοδικό ή ένα βιβλίο?

Κοντεύω τα έξι χρόνια εδώ και ακόμα δε νοιώθω πως  τα γερμανικά μου είναι στο επίπεδο που θα ήθελα. 

Ναι, ζω άνετα, δουλευω με γερμανούς, μπορώ να πάω σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και να συνεννοηθώ χωρίς πρόβλημα. 

Όταν όμως πέφτει στα χέρια μου κάποιο έγγραφο, με πιάνει ένας πανικός.

Το πρόβλημα είναι πως η εξάσκηση της γλώσσας γίνεται μόνο με το αυτί και το στόμα. 

Στο γηροκομείο που εργάζομαι χρειάζεται να γράφω μερικές προτάσεις την ημέρα στους φακέλους των ηλικιωμένος αλλά και αυτό καταντάει ρουτίνα. Το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε είναι περιορισμένο, με αποτέλεσμα να μη μαθαίνω νέες λέξεις.

Η λύση, αν και δε μου αρέσει καθόλου, είναι το διάβασμα και το γράψιμο.

Γενικά στη ζωή μου δεν διάβασα όσο έπρεπε. Ενώ γνωρίζω πως το διάβασμα κάνει καλό, όχι μόνο γιατί μαθαίνεις, αλλά και στην υγεία του εγκεφάλου γενικότερα. Ποτέ δεν ήμουν οπαδός αυτού του σπορ.

Ήρθε η ώρα όμως να αλλάξουν τα πράγματα.
Ξεκίνησα σιγά σιγά να διαβάζω και να γράφω. 

Το παραπάνω άρθρο είναι από το περιοδικό der Spiegel και αναφέρεται στο πόσο επικίνδυνο είναι το σπλαχνίκο λίπος.

Σημαντική παρατήρηση: Αν αποφασίσεις να διαβάσεις, θα πρέπει να βρεις κάποιο θεμα που σου κινεί το ενδιαφέρων. Από ολόκληρο το περιοδικό το συγκεκριμένο άρθρο είναι το μόνο που μου κέντρισε το ενδιαφέρον αρκετά, ώστε να το διαβάσω. 

Πήρα λοιπόν το μαρκαδόρο και υπογράμμισα τις άγνωστες λέξεις που είχα. 

Παρακάτω θα δείτε τις άγνωστες λέξεις μεταφρασμένες. Αφού τις μετέφρασα ξαναδιάβασα το άρθρο απο την αρχή. Πιστεύω πως αν αυτό μου γίνει συνήθεια σε μικρό χρονικό διάστημα η ικανότητά μου να κατανοώ τον γραπτό λόγο θα βελτιωθεί κατά πολύ. 

tückisch: ζορικος, περίπλοκος, ύπουλος, πανούργος

trugen: απατώ, ξεγελώ

Vermeintlich: δήθεν, υποτιθέμενος

verbogen: δανείζω, κρυμμένος

Eingeweide: εντόσθια, σπλάχνα

Wabbelig: πλαδαρός, μαλακός

Botenstoff: διαβιβαστική ουσία

ahnen: διαισθάνομαι, προαισθάνομαι

Bedenklich: αμφίβολος, ανησυχητικός, αμφίβολος

stammen: κατάγομαι, προέρχομαι

Rumpf: κορμός σώματος

Taillenumfang: Περιφέρεια μέσης

Beunruhigung: ανησυχία, αναταραχή

Verschwinden: εξαφάνιση

gering: μικρός, χαμηλός, περιορισμένος, ασήμαντος

Pensum: πρόγραμμα, πλάνο

auf Anhieb: με την πρώτη

vernünftig: λογικός, συνετός, σωστός

Ακολουθήστε τον νεομετανάστη στο Facebook εδώ


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Οι πληροφορίες που αναγράφονται σε αυτό το blog, προέρχονται από προσωπική εμπειρία και έρευνα. Δεν φέρουμε καμία ευθύνη.